Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Renault Kangoo II Express - francuski łącznik

Samochody dostawcze. Renault Kangoo II Express 1.5 dCi (106 KM) Pack Clim
12.12.2008 00:00:00
Renault Kangoo II w ciężarowej wersji Express jest oferowane z turbodieslem 1.5 dCi w trzech wariantach mocy 68, 85 i 106 koni. Ten najsilniejszy występuje tylko w połączeniu z najbogatszym wyposażeniem Pack Clim. Takie właśnie auto dostaliśmy do testu. Seryjne są odsuwane drzwi z prawej strony, znacznie ułatwiające korzystanie z ładowni. W Kangoo ma ona pojemność 3 m sześc. Jest mniejsza niż w Combo (3,2 m sześc.), Berlingo i Partnerze (po 3,3 m sześc.). Natomiast ładownością 665 kg Kangoo góruje nad rywalami: Combo 595 kg, Berlingo 624 kg, Partner 625 kg. Renault podaje, że chodzi o klasę ładowności 650 kg, ale zgodnie z danymi technicznymi, także tymi z dowodu rejestracyjnego testowego auta, ładowność równa się 665 kg.
Kangoo II w ciężarowej wersji Express jest oferowane z turbodieslem 1.5 dCi w trzech wariantach mocy 68, 85 i 106 koni. Ten najsilniejszy występuje tylko w połączeniu z najbogatszym wyposażeniem Pack Clim. Takie właśnie auto dostaliśmy do testu. Seryjne są odsuwane drzwi z prawej strony, znacznie ułatwiające korzystanie z ładowni oraz manualna klimatyzacja.
Po głębszym wciśnięciu gazu 106-konne Kangoo Express rozpędza się w dobrym tempie. Hałas w kabinie pozostaje znośny nawet podczas takiego przyspieszania. Konkurencyjne vany mają motory o większej pojemności, ale nie mocy. Przykładowo Fiat Doblo Cargo 1.9 Multijet 105 KM, Opel Combo 1.7 CDTI 100 KM, Peugeot Partner 1.6 HDi 90 KM, Citroen Berlingo 1.6 HDi 90 KM. Żwawość Kangura nie pociąga za sobą nadmiernego apetytu. Testowa średnia wyniosła niecałe 6 l/100 km, przy przewadze szybkiej jazdy między miastami, bez obciążenia. Doblo o mocy 105 KM potrzebowało 6,8 l ropy na każde 100 km w podobnych warunkach jazdy.
Ładownia Kangoo o pojemności 3 m sześc. jest mniejsza niż w Combo (3,2 m sześc.), Berlingo i Partnerze (po 3,3 m sześc.). Natomiast ładownością 665 kg Kangoo góruje nad rywalami: Combo 595 kg, Berlingo 624 kg, Partner 625 kg. Renault podaje, że chodzi o klasę ładowności 650 kg, ale zgodnie z danymi technicznymi, także tymi z dowodu rejestracyjnego testowego auta, ładowność równa się 665 kg.
Wspomaganie do poprawki
Nowe Kangoo prowadzi się pewniej od poprzednika, miękkiego i chyboczącego się na boki. Odniosłem jednak wrażenie, że Opel Combo jest jeszcze bliższy pod tym względem samochodom osobowym. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą stosunkowo słabego czucia nawierzchni, co jest charakterystyczne dla niektórych modeli Renault. Oba pojazdy, Kangoo II i Combo, posiadają elektryczne wspomaganie kierownicy, lecz w Oplu działa ono bardziej subtelnie. Tak więc łatwo się „Kangurem” rozpędzić, ale przed ostrymi zakrętami lepiej przyhamować, z czym akurat nie ma problemu. Siłę hamowania dozuje się łatwo, seryjny ABS nie jest nadwrażliwy, o czym przekonałem się na mokrym asfalcie.
Zainwestuj w lusterka
Podczas listopadowego deszczu dokuczało jednak co innego – słaba widoczność we wstecznych lusterkach. Warto dokupić za 287 zł netto lusterka elektrycznie regulowane i podgrzewane. Tym bardziej że seryjne tylne drzwi asymetryczne, dwuskrzydłowe nie są przeszklone. W testowym aucie drzwi były przeszklone, ogrzewane i z wycieraczką (164 zł netto), lecz zaklejone nieprzezroczystą reklamą. Fabryczne czujniki cofania kosztują 451 zł netto.
Dwuosobowy
Fotele mają długie siedziska i dość wysokie oparcia, co kierowcy docenią podczas wielogodzinnych podróży. Każde Kangoo Express jest dwuosobowe, niby normalna sprawa w małych dostawczakach. „Niby”, bo Berlingo i Partner oferują, seryjnie bądź opcjonalnie, trzy miejsca siedzące z przodu. To środkowe jest raczej dla liliputów, ale na krótkich trasach może okazać się przydatne. Praktyczna jest w Kangoo półka nad przednią szybą biegnąca przez całą szerokość wnętrza. Brakuje zamykanego schowka na górze kokpitu – jest taki w Berlingo i Partnerze – oraz termometru pokazującego temperaturę na zewnątrz.
Podstawowe dane Renault Kangoo II Express 1.5 dCi Pack Clim
DMC 1.952 kg
Ładowność 665 kg
Objętość ładowni 3 m sześc.
Wymiary ładowni długość/szerokość/wysokość 1.731 / 1.223 / 1.188 mm
Wymiary pojazdu długość/szerokość/wysokość 4.213 / 1.829 / 1.805 mm
Rozstaw osi 2.697 mm
Silnik R4, 8V, turbodiesel z common rail
Pojemność skokowa silnika 1.461 ccm
Moc maksymalna 106 KM przy 4.000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2.000 obr./min
Prędkość maksymalna brak danych
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (wg producenta) 5,4 l/100 km
Skrzynia biegów manualna, sześciostopniowa
Napęd 4x2, na przednią oś
Układ hamulcowy ABS, przód tarczowe wentylowane, tył tarczowe
Wyposażenie pojazdu testowego: poduszka powietrzna kierowcy, prawe drzwi przesuwne, klimatyzacja manualna, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, obrotomierz, radio CD
Cena netto 57.459 zł
Gwarancja mechaniczna 2 lata bez limitu km
/perforacyjna / 12 lat
Przeglądy techniczne 30 tys. km, nie rzadziej niż co rok
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.